Dag 2 - hur kaninerna bor

Hej!
GAH, blev sen trots allt.. Fick var aute och göra lite grejer, har några hinder på beställning ;D
Men jo, nnu ska ni få se hur mina kaniner har det.
Lakrits, Fideli och MiniPim bor i sina uteburar då, dem är gjorda av kompostgaller vi ska köpa fler då Lovisa och Leo också ska få sommarburar., våra dräktiga honor brukar bo där och naturligtvis har vi hönsnät innanför så ungarna inte smiter ut när dem kan stå på sina egna ben.
Alla kaninerna har varsitt hus som då är sitthylla också. Jag använder spån som underlag, och hö, dock har dem toalletter som dem går på toa i därför blir inte höet smutsigt, sedan har dem höhäckar där dem får hö som de kan äta. Alla kanienrna brukar få motion 1 gång om dagen, vad jag försöker med. Och jag hopptränar inte mer än 2 ggr i veckan.
Kaninerna har såklart tillgång till vatten och det viktigaste som är hö. Dem får pellets också, och även grönsaker som jag antingen plockar själv eller köper. Torkar också oftast frukt till dem och maskrosblad osv.
Sedan har vi vinterburarna där Lovisa och Leo bor, dem bor i facken som är 71*71*110
sen har vi två till brevid som är 70*70*92 just nu bor det inga där, och jo det är lagligt för dvärgkaniner under 3 kg.(är noga med sånt) :)
Vi hörs antingen ikväll eller imorgon, nu ska jag bygga ett lååångt hinder som någon beställt ^^
SEN ska jag göra en hemlig sak ni får veta imorgon eller ikväll xD
/ Aynaz

Kommentarer
Postat av: Emmy

Så snyggt dem har det :3

2012-06-10 @ 14:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0