Lite planering och sånt!

Har suttit och pillat med detta veckoschemat till Selma nu en stund. Så hon är i toppskick inför tävlingsdebuten! :)
Ungefär så här kommer det se ut, maten osv kan ju vara lite olika ibland, och utefter det som står får hon ju självklar hö, vatten och gräs/maskrosblad. -Det viktigaste!
Sedan beror ju motionen självklart på vädret osv.
Jag tycker det är viktigt att man bygger upp en bra kondition innan man börjar hoppa med kaninen. Tänk dig själv att hoppa en bana med massa hinder när du inte har någon konditoion alls utan bara suttit still i ett rum. ;)
Det tycker jag alla ska tänka på. Om inte kaninen orkar/kan hoppa tycker jag man ska släppa det lite och göra annat sålänge, ta långa promenader i sele. Springa i backar osv. Och sedan kankse kaninen är på helt annat hopp humör när den har fått röra på sig lite....vem vet? :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag står det ju selpromenad med fokus på backar. När det är det brukar jag värma upp genom att låta henne springa runt lite hursomhelst, sedan låta henne springa i en uppförsbacke typ 2 gånger, sedan pausa och fortsätta sen. Typ lägga upp en plan. "Idag ska vi springa i backen 5 gånger" tex.
Så nu skall jag gå ut och göra det. :) Tar med kameran och ser om det blir några bra bilder. Hej sålänge! :)
//Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0